Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2012 20:44

Spacewar

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(83 ψήφοι)

Spacewar η αρχή των πάντων!!!


Ως gamers οι περισσότεροι  έχουμε μια μεγάλη συλλογή από βίντεο παιχνίδια για κάθε κονσόλα και υπολογιστή που διαθέτουμε ως συλλέκτες από τα ποιο καινούργια ως τα ποιο παλαιά.


 Σήμερα μας μαγνητίζουν τα εκατομμύρια χρώματα και τα αληθοφανή γραφικά που σε βάζουν μέσα στη δράση κάνοντας σε να πετάγεσαι από την πολυθρόνα σου λες και χτύπησαν εσένα κάθε φορά που το Game Over αναβοσβήνει θεαματικά  πάνω στην οθόνη μας.


 Πώς όμως ξεκίνησαν όλα αυτά; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιοι είχαν την ιδέα να φτιάξουν ένα παιχνίδι σε υπολογιστή;   Πώς ήταν αυτό το παιχνίδι; Ήταν ενδιαφέρον ή απλά ήταν ένα βαρετό πείραμα;


Σε αυτά αλλά και άλλα πολλά ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το άρθρο. Θα γνωρίσουμε τον κόσμο των υπολογιστών μισό αιώνα πριν και θα μάθουμε ποιοι και πώς κατάφεραν να συλλάβουν την ιδέα και να κάνουν πραγματικότητα το πρώτο βίντεο παιχνίδι!!!

 

Spacewar1


Την δεκαετία του 60 οι υπολογιστές ήδη είχαν μπει για τα καλά στις μηχανογραφήσεις μεγάλων εταιριών, επιστημονικών εργαστηρίων αλλά και πανεπιστημίων σε όλες σχεδόν τις αναπτυγμένες χώρες της δύσης. Μεγάλα ονόματα που ακόμα και σήμερα ορισμένα είναι κολοσσοί στη βιομηχανία της πληροφορικής παρουσιάζουν όλο και καλύτερα υπολογιστικά συστήματα αφού το τρανζίστορ έχει κάνει την εμφάνιση του και επιτρέπει τον σχεδιασμό μεγαλύτερων και ταχύτερων συστημάτων.

 


Μία από τις εταιρίες αυτές είναι και η DEC (Digital Equipment Corporation)που το 1960 παρουσιάζει τον PDP-1!!!


Ο υπολογιστής αυτός γνωρίζει επιτυχία και η DEC χαρίζει στο MIT ένα από τα πρωτότυπα PDP-1  που είχε στα εργαστήρια της. Αυτός αντικαθιστά στα εργαστήρια του πανεπιστημίου τον παλαιότερο TX-0.


Αυτός ο PDP-1 έμοιαζε με ψυγείο με μία κονσόλα από διακόπτες και λαμπάκια που θυμίζουν έντονα Star Trek και πλαισιωμένο από ένα γραφείο με μία ηλεκτρική γραφομηχανή και μία πράσινη στρογγυλή οθόνη σαν οθόνη ραντάρ!!!


Και όντως η γραφομηχανή ήταν μία ηλεκτρική της IBM που είχε τροποποιηθεί ώστε να τυπώνει τα μηνύματα που γύριζε ο υπολογιστής αλλά και να στέλνει τις εντολές του χρήστη πίσω στο σύστημα.  Χρησιμοποιούσε δύο χρώματα κόκκινο και μαύρο ώστε τα μηνύματα του υπολογιστή να τυπώνονται με κόκκινα και να ξεχωρίζουν από τις εντολές και τα input του χρήστη!!!


Η μνήμη του συγκεκριμένου μηχανήματος έφτανε τα 4KWords (kilowords) δηλαδή 9ΚΒ και μπορούσε να επεκταθεί μέχρι τα 32KWords.
Η τιμή φυσικά τσουχτερή, 120.000$ με τα 4Κ δηλαδή 880.000$ σε σημερινή αντιστοιχία ενώ το μηχάνημα με τα 32Κ έφτανε τα 220.000$
Πάνω σε αυτόν τον υπολογιστή φοιτητές και καθηγητές εργάζονταν ανακαλύπτοντας τον κόσμο της πληροφορικής και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα οι υπολογιστές.

 

Spacewar2


Το ΜΙΤ όμως έχει πολλά ανήσυχα μυαλά ανάμεσα στους καθηγητές και φοιτητές του και κάποιοι εξ’ αυτών ονειρεύονται ένα παιχνίδι σε υπολογιστή.  Στη πραγματικότητα θέλουν να φτάσουν τον PDP-1 στα όρια του!!!


Όπως είπαμε βρισκόμαστε στη δεκαετία του 60 και ο αγώνας του διαστήματος έχει αρχίσει. Έτσι οι Steve Russell, Martin Graetz  και Wayne Witaenem  το 1961 ξεκινούν να φτιάξουν το 1961 ένα παιχνίδι με διαστημικό θέμα στον PDP-1. Αυτό δεν ήταν άλλο από το Spacewar!


Ο Rassell ξεκίνησε να γράφει τον κώδικα του παιχνιδιού αφού πρώτα ο Alan Kotok είχε πάρει από την DEC ρουτίνες που αφορούσαν υπολογισμό ημίτονου και συνημίτονου για τον PDP-1. To Φεβρουάριο του 1962 είχαν την πρώτη version του παιχνιδιού, που τους πήρε διακόσιες ώρες για να την ολοκληρώσουν!!! Αυτή η πρώτη απόπειρα δεν είχε την βαρύτιμη έλξη του αστέρα που βρίσκετε στο κέντρο της οθόνης και ο χειρισμός γινόταν από διακόπτες που ήταν πάνω στον υπολογιστή σε σχετικά υψηλή θέση και δεν ήταν ότι καλύτερο για… gaming!!!


Εκείνη την περίοδο ο συνάδελφός τους  Dan Edwards  κατάφερε να φτιάξει  την βαρύτητα του αστέρα που βρίσκετε στο κέντρο ενώ ένας άλλος ο Pete Sampson έφτιαξε το background από αστέρια!!! Τώρα είχαν δύο διαστημόπλοια να μάχονται γύρο από ένα αστέρα ρίχνοντας τορπίλες το ένα στο άλλο ενώ μια άλλη ρουτίνα έδινε την δυνατότητα να μπει το διαστημόπλοιο σε warp και να εμφανιστεί σε τυχαία θέση στη οθόνη αποφεύγοντας τα αντίπαλα πυρά!!!
Δύο παλιές συσκευές με διακόπτες που χρησιμοποιούνταν σε τηλέφωνα της δεκαετίας του 40 συνδέθηκαν στις έξτρα θύρες εισόδου του υπολογιστή και επιτέλους είχαν δυο πολύ ποιο βολικά χειριστήρια!!!


Το παιχνίδι έγινε αμέσως ανάρπαστο όχι μόνο στο ΜΙΤ αλλά και σε κάθε άλλο πανεπιστημιακό η μη ίδρυμα που διέθετε υπολογιστή και ο κώδικας του μεταφέρθηκε σε πολλές από τις τότε γνωστές πλατφόρμες!!! Τα βίντεο παιχνίδια είχαν γεννηθεί και ο κόσμος έδειχνε ενδιαφέρον για αυτά!!!
Βέβαια από το παιχνίδι οι πρωτοπόροι αυτοί δεν κατάφεραν να βγάλουν χρήματα, αν και προσπάθησαν, αφού  νόμοι περί  πνευματικής ιδιοκτησίας στο software και άλλα τέτοια τότε δεν υπήρχαν καν!!!


Στα επόμενα χρόνια ένας άλλος συνάδελφος τους από το MIT ο Nolan Bushnell  θα φτιάξει τελικά μια arcade version του Spacewar! και θα το ονομάσει Computer Space. Φυσικά και είχε επιτυχία και η Atari γεννιέται για να ακολουθήσουν τα Asteroids, pong κλπ!!!

 

Spacewar3
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, η ιστορία των videogames όπως την ζήσαμε από τα μέσα της δεκαετίας του 70 έως τώρα!!!


Για όσους θέλουν να ζήσουν την εμπειρία στο PC τους στο http://sourceforge.net/projects/pdp1spacewar/
θα βρουν μια έκδοση του Spacewar! Μαζί με τον πηγαίο κώδικα σε C, ενώ στο http://spacewar.oversigma.com/ μπορούν να παίξουν  online java!!!
Καλή διασκέδαση!!!

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε και εδώ :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Spacewar!

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε και εδώ :

 



 

Διαβάστηκε 3091 φορές
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Transistor »
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια

great retro computers and retro consoles companies logos