Topic-icon Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit

Περισσότερα
19/02/2013 00:26 - 19/02/2013 00:30 #7360 από Darth_Cotsos
Darth_Cotsos δημιούργησε το θέμα: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ V1.0 (ZX81, COMMODORE 64, ZX SPECTRUM)

Ήταν μία ιδέα σχετικά παλαιά, με ανάλογη προσπάθεια και από αναγνώστη του Pixel και μάλιστα στο πρώτο τεύχος του Pixel Junior.
Ο λόγος για πρόγραμμα σχεδίασης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων στα 8bit μηχανήματα μας.
Είχα από καιρό την ιδέα να φτιάξω ένα για ZX Spectrum σε C ώστε να είναι γρήγορο και σχετικά ποιό επαγγελματικό στην όψη του.
Ο χρόνος περνούσε όμως και σχεδιάζοντας την 3η Έκθεση ρετρό υπολογιστών πέρυσι το καλοκαίρι ο ZX_Jim ρίχνει την ιδέα να φτιαχτεί το πρόγραμμα σε Basic και σε 3-4 υπολογιστές ώστε να παίζει σαν Demo στην έκθεση.
Έτσι ξεκινήσαμε και τελικά λόγο χρόνου το πρόγραμμα να βγαίνει σε 3 από τους γνωστούς 8 bit υπολογιστές.
Η λειτουργία των εφαρμογών δεν θα γινόταν με δεκάδες plot και draw όπως στο pixel junior αλλά με την δημιουργία UDG για την άμεση εκτύπωση ενός συμβόλου στην οθόνη όταν θα το ζητούσε ο χρήστης.
Ο ZX_Jim έφτιαξε το πρόγραμμα για ZX81 και Commodore 64 ενώ εγώ έκανα το ίδιο για τον ΖΧ Spectrum.

Ας δούμε όμως την εφαρμογή σχεδίασης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων σε καθ' ένα μηχάνημα ξεχωριστά.

Ξεκινάμε λοιπόν από τον ΖΧ81.Εδώ θα χρειαστεί να έχουμε κάνει την πατέντα για high resolotion graphics σε κάποιο memory card του ZX81 ώστε να έχουμε την δυνατότητα να φτιάξουμε UDG.
Στον emulator απλά επιλέγουμε την ανάλογη επιλογή ώστε να έχουμε HGR κάρτα στον ZX81.
Μέσα στο zip αρχείο υπάρχουν τρία αρχεία .p
Πρώτα φορτώνουμε τον HGR driver, δηλαδή το αρχείο hgr-16K.p
Μόλις φορτωθεί δίνουμε NEW και κάνουμε LOAD το αρχείο elecp1.p
Αυτό θα βγάλει μήνυμα μόλις φορτώσει για να κάνουμε Load το δεύτερο κομμάτι, δηλαδή το αρχείο elecp2.p
Με αυτό ολοκληρώνετε η φόρτωση της εφαρμογής και μπαίνουμε στο κυρίως μενού.
Από εδώ μπορούμε να περάσουμε στη σχεδίαση (Draw) δίνοντας D, να σώσουμε ή να φορτώσουμε ένα αρχείο σχεδίου, να εκτυπώσουμε το τρέχον σχέδιο ή να
ξεκινήσουμε ένα νέο σχέδιο!!!

Το κεντρικό μενού ZX81
Πατώντας λοιπόν το D μπαίνουμε στο κυρίως πρόγραμμα όπου μπορούμε να σχεδιάσουμε τα κυκλώματα μας!!!
Το πρόγραμμα στο zip αρχείο έρχεται μαζί με ένα σχεδιάγραμμα για AV στον ΖΧ Spectrum +3.
Έτσι όταν δώσουμε D θα εμφανιστεί το σχεδιάγραμμα που ανάφερα ποιο πάνω.
Στο κάτω μέρος της οθόνης βλέπουμε την τρέχουσα βιβλιοθήκη και τα πλήκτρα που αντιστοιχούν στα σύμβολά.
Πατώντας το δύο ή το τρία αλλάξουμε τη τρέχουσα βιβλιοθήκη. Η αρχική επανέρχεται πατώντας το ένα.
Ο κέρσορας αποτελείτε από τέσσερις τελείες και κινείτε με τα cursor keys.
Όταν βάλουμε τον κέρσορα στο σημείο της οθόνης που θέλουμε πατάμε το πλήκτρο που αντιστοιχεί στο σύμβολό που θέλουμε και αυτό εκτυπώνετε στην οθόνη μας.
Με το Μ γυρίζουμε στο κεντρικό μενού.

Η οθόνη σχεδίασης ZX81
Περνάμε τώρα στην αντίστοιχη εφαρμογή για τον Commodore 64.
Μέσα στο zip αρχείο θα βρείτε το αρχείο ELEC.D64 που μπορείτε να το φορτώσετε απευθείας στον emulator ή να το περάσετε σε μία δισκέτα και να το τρέξετε κατευθείαν στον C=64.
Εδώ μόλις φορτώσει η εφαρμογή θα κάνει αρχικοποίηση στα UDG και γι'αυτό θα αργήσει λίγο. με τον emulator βάλτε το στο warp mode για να περάσει γρήγορα αυτή η φάση.
Μόλις βγει το μήνυμα press any key πατάμε και βρισκόμαστε στο κεντρικό μενού.

H εφαρμογή για C=64
Από εδώ όπως και στον ZX81 μπορούμε να μπούμε στο κεντρικό πρόγραμμα και να αρχίσουμε τη σχεδίαση, να φορτώσουμε ή να σώσουμε ένα αρχείο ή να ξεκινήσουμε ένα νέο σχέδιο.
Στην οθόνη σχεδίασης όπως και στον ZX81 στο κάτω μέρος της οθόνης έχουμε την τρέχουσα βιβλιοθήκη και τις αντιστοιχίες.
Οι βιβλιοθήκες αλλάζουν με τα f3,f5 και f7 ενώ με το f1 επιστρέφουμε στο κεντρικό μενού.
Μέσα στο .D64 αρχείο υπάρχουν δύο σχέδια για παράδειγμα. Το S1 και το S2. Μπορείτε να τα φορτώσετε και να πειραματιστείτε όσο θέλετε!!!

Και τέλος περνάμε στον τρίτο 8bit υπολογιστή για τον οποίο φτιάχθηκε η εφαρμογή ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.
Ο λόγος βέβαια για τον ZX Spectrum.
Εδώ προσπαθήσαμε να εκμεταλλευτούμε την σαφώς καλύτερη basic του Spectrum και την ευκολία δημιουργίας UDG!!!
Στο Zip αρχείο θα βρείτε το electronics.tap αρχείο. Μόλις φορτώσει η εφαρμογή, μας ζητάει να δώσουμε το όνομα του project (σχεδιου) καθώς και το όνομα του αρχείου με το οποίο θα το σώσουμε.
Ακόμα και εάν θέλουμε να φορτώσουμε ένα ήδη υπάρχον σχέδιο, πάλι δίνουμε το όνομα του σχεδίου και το όνομα του αρχείου με το οποίο είναι σωσμένο.
Αμέσως μετά περνάμε στην κεντρική οθόνη.
Ο κέρσορας είναι στην πάνω δεξιά γωνία με την μορφή βέλους. Τα εικονίδια στο αριστερό μέρος της οθόνη έχουν το ρόλο του κεντρικού μενού.

Η κεντρική οθόνη για ZX Spectrum
Στο κάτω μέρος της οθόνης βρίσκονται τα εικονίδια της τρέχουσας βιβλιοθήκης.
Τα εικονίδια στα αριστερά σημαίνουν κατά σειρά:
Αποεπιλογή όλων, reset του κερσορα
Σώσιμο αρχείου.
Φόρτωση αρχείου.
Διαγραφή χαρακτήρων.
Σχεδιασμός γραμμών.
Εκτύπωση σχεδίου.
Εισαγωγή κειμένου.
Νέο σχέδιο.
Για να επιλέξουμε κάτι από το μενού ή την βιβλιοθήκη πρέπει να πάμε τον κέρσορα ακριβώς πάνω στην επιλογή και να πατήσουμε έντερ.
Η αλλαγή σε άλλη βιβλιοθήκη γίνετε με το πάτημα του Ν (κεφαλαίο)
Επίσης όταν επιλέξουμε την σχεδίαση των γραμμών ο κέρσορας μετατρέπετε σε κουκκίδα. Για να ξεκινήσουμε τη σχεδίαση γραμμής πατάμε το D (κεφαλαίο). Το ίδιο και όταν θέλουμε να σταματήσουμε την σχεδίαση. Από την κατάσταση σχεδίασης γραμμών βγαίνουμε πατώντας L (κεφαλαίο). Ο κέρσορας θα επιστρέψει πάλι στο σχήμα βελάκι.
Κάθε φορά που τοποθετούμε ένα εξάρτημα στο σχέδιο ο υπολογιστής μας ρωτάει γι αυτό ώστε να το καταχωρίσει.
Έτσι αν πχ βάλουμε μια αντίσταση δίνουμε τα χαρακτηριστικά της. πχ R1 100Ωμ
Τα στοιχεία φυλάσσονται σε ένα πίνακα και τυπώνονται κάθε φορά που τυπώνουμε το σχέδιο!!!


Συνημμένο αρχείο:

Όνομα Αρχείου: ELECZX81.zip
Μέγεθος αρχείου:9 KB


Συνημμένο αρχείο:

Όνομα Αρχείου: ELEC64.zip
Μέγεθος αρχείου:5 KB


Συνημμένο αρχείο:

Όνομα Αρχείου: ELECSPECTRUM.zip
Μέγεθος αρχείου:4 KB

Don't underestimate the power of the 8bit side!
Τελευταία διόρθωση: 19/02/2013 00:30 από Darth_Cotsos.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": zx_jim, GeoAnas, chriskgnr, spyros.s, glaros

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 01:57 #7362 από chdlee
chdlee απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Πολύ αξιόλογο πρόγραμμα, Darth_Cotsos και zx_jim!!! ;)

Είχα την ευκαιρία να δω την έκδοση του προγράμματος για ΖΧ Spectrum στην έκθεση τον περασμένο Νοέμβριο!
Οι φωτογραφίες που δείχνουν το πρόγραμμα να τρέχει είναι οι Νο 50, 52 και 465!
:cheer:

80s resurrection

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 09:07 #7363 από chriskgnr
chriskgnr απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Πολυ καλη προσπαθεια :) και ενθυμουμενος καποια αναλογα προγραμματα για ZX Spectrum που ειχαν βγει αρχες-μεσα της δεκαετιας του '80, ανετα αυτα τα προγραμματα του zx_jim και Darth_Cotsos, θα μπορουσαν να ηταν εμπορικα! Μερικες ερωτησεις σχετικα με τις βιβλιοθηκες εξαρτηματων. Τα εξαρτηματα ειναι ομαδοποιημενα στις βιλβλιοθηκες? Και επισης ο χρηστης μπορει να προσθεσει βιβλιοθηκες ή να προσθεσει-αφαιρεσει εξαρτηματα απο τις υπαρχουσες?

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 09:08 - 19/02/2013 09:09 #7364 από ndial
ndial απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Μπραβο ρε λεβεντες,μπραβο για το αποτελεσμα!
Χωρις να ειμαι λατρης των ηλεκτρονικων,αντιλαμβανομαι ομως την εξαιρετικη προσπαθεια σας να το ολοκληρωσετε το πακετακι προγραμματιστηκα!
Χιλια μπραβο!

I think I've shot 2 ducks in my entire gaming life! That was when playing "Kane" on my Amstrad CPC 464!
www.retroshowcase.com
www.dialtech.gr
Τελευταία διόρθωση: 19/02/2013 09:09 από ndial.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 11:49 #7367 από Fotis_KFOR
Fotis_KFOR απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Έχω βαρεθεί να σας λέω μπράβο. :cheer:
Εκπληκτική δουλειά, αυτό που λέει ο Χρήστος παραπάνω ότι αν τα βγάζατε στην εποχή τους θα μπορουσαν να ηταν εμπορικα το πιστεύω 100%, πολύ όμορφα σχεδιασμένα και προσεγμένα από όσο βλέπω από τα screenshots αλλά και από την περιγραφή.

Αν το είχατε βγάλει τότε, είμαι σίγουρος ότι θα υπήρχε στο μενού " Εταιρείες software " και η δικιά σας εταιρεία !!! ;)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 11:55 #7369 από nkary
nkary απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Εκπληκτική δουλειά. Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στους δυο σας :)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 12:21 #7373 από zx_jim
zx_jim απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια! :cheer:

Οσο για προγραμματιζόμενα σχήματα που ρωτά ο Χρήστος, μπορεί να γίνει (με προσθήκη δεν είναι έτοιμο) στον 64άρη, στον ΖΧ81 μόνο με "παραγγελία" ν' αντικατασταθούν κάποια λόγω μνήμης! (μένουν μόνο 7.34Κ μνήμης για το πρόγραμμα, τα υπόλοιπα τα "τρώει" το γραφικό περιβάλλον...)
Για τον ΖΧ ο Κώστας θα μας πει, αλλα ο Κώστας όλα τα καταφέρνει! :)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 13:34 #7374 από geo1977
geo1977 απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Αν και δεν σκαμπάζω απο ηλεκτρονικά σας συγχαίρω...... :cheer:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 15:30 #7377 από spyros.s
spyros.s απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Τι να πω...μιλάμε έχετε ξεφύγει από τα όρια του χομπίστα....είστε κάτι άλλο πλέον! B)

Υ.Γ. Κρίμα που δεν μπόρεσα να έρθω σήμερα...:(

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 18:37 #7380 από glaros
glaros απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Είστε power παίδες,όντως ξεζουμίζετε τα "μηχανάκια" σας. ;)

Ευχαριστούμε για την προσφορά.
:)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 20:58 #7389 από vovolas
vovolas απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Τα λόγια είναι περιτά το μόνο που έχω να πώ για μια ακόμη φορά συγχαρητήρια,μπράβο και keep walking παίδες για να μαθαίνουμε και εμείς οι μη σχετικοί απο εσάς τους experts μπράβο και πάλι!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

"Knowing is not enough we must apply
Willing is not enough we must do."

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
19/02/2013 21:38 #7393 από Darth_Cotsos
Darth_Cotsos απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Ευχαριστούμε πολύ παιδιά!!! :cheer:

Τώρα για την ερώτηση του Χρήστου, σε ότι αφορά τον Spectrum.
Τα εξαρτήματα δεν είναι ομαδοποιημένα με κάποιο τρόπο, αλλά η αλλαγή από τον χρήστη είναι σχετικά εύκολη.
Τα DATA στο τέλος του προγράμματος αφορούν τα UDG που σχηματιζουν τα εικονίδια του μενού και των εξαρτημάτων!!!
Στο spectrum μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα γράμματα από το Α έως το U για UDG.
Από το Α έως το Η είναι τα εικονίδια του κεντρικού μενού.
Έτσι για τις βιβλιοθήκες αλλάζουμε τα UDG απο το Ι έως το U.
Κάθε φορά που πατάμε το Ν στους χαρακτήρες I έως U αποθηκεύονται νέα UDG.
Έτσι ο χρήστης μπορεί ή να αλλάξει τους ήδη υπάρχοντες με δικά του ή ακόμα και να προσθέσει τους δικούς του στο τέλος του προγράμματος αλλάζοντας όμως και τον κώδικα ώστε να επανέρχεται στη πρώτη βιβλιοθήκη μετά από 3 ή 4 εντολές Ν και φυσικά κάθε φορά να γίνονται τα κατάλληλα RESTORE για την READ.
Βέβαια θα μπορούσαμε να βάλουμε άλλο ένα πίνακα στον οποίο θα μπορούσε ο χρήστης κάθε φορά να φορτώνει μια customize βιβλιοθήκη ή σε 128K να χρησιμοποιήσουμε το RAMDRIVE και να εναλλάσσουμε περισσότερες βιβλιοθήκες!!!

Φυσικά για αυτά απαιτείται γνώση της Sinclair Basic, αλλά για όποιον θέλει να δοκιμάσει παρακάτω θα βρει τον κώδικά ώστε να μπορέσει να δουλέψει στο PC με τον Basin.

Συνημμένο αρχείο:

Όνομα Αρχείου: electronics.zip
Μέγεθος αρχείου:3 KB


To BASin μπορείτε να το βρείτε στο WOS και η τρέχουσα έκδοση είναι η 16r3.
www.worldofspectrum.org/sinclairbasic/

Don't underestimate the power of the 8bit side!
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
20/02/2013 08:06 #7408 από chriskgnr
chriskgnr απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
δηλαδη ετοιμαζω 13 UDGs ανα βιβλιοθηκη και καθε φορα που παταω το Ν, θ'αλλαζω βιβλιοθηκη? Με αυτο το τροπο, μονο το μεγεθος της μνημης περιοριζει τον αριθμο των βιλβιοθηκων! :cheer: Αν θυμαμαι καλα, απο το manual του ZX plus, με κατι πινακακια 8Χ8 φτιαχνοντουσαν τα UDGs, μετατρεποντας τα δυαδικα data σε δεκαδικα... :dry:

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
20/02/2013 10:43 #7412 από zx_jim
zx_jim απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Ακριβώς Χρήστο, αυτό ισχύει σ' όλες τις εκδόσεις! :)
Εγώ είχα κατά νου το ίδιο το πρόγραμμα να παράγει τους νέους χαρακτήρες!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
21/02/2013 11:27 #7431 από Maddog
Maddog απάντησε στο θέμα: Απ: Ηλεκτρονικά Κυκώματα V1.0 για 8bit
Ωραία δουλειά! :)
Κάντε του και μια μικρή διόρθωση στο συντακτικό λάθος που βλέπω στο screenshot.
Αντί για "If program stop, type "goto 10" to keeping data" πρέπει να λέει "If program stops, type "goto 10" to keep data".

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.962 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ

great retro computers and retro consoles companies logos