Pac Man [Pronews.gr]

  • Tanno
  • Το Άβαταρ του/της Tanno Συντάκτης θέματος
  • Retro Fan
  • Retro Fan
Περισσότερα
20/12/2015 15:02 #33767 από Tanno
Pac Man [Pronews.gr] δημιουργήθηκε από Tanno
Pac Man: Η ιδέα που ξεκίνησε από μια μισοφαγωμένη πίτσα και έναν αυτοδίδακτο προγραμματιστή

Το 1979 ο 27χρονος Τόρου Ιγουατάνι (Toru Iwatani) που τότε εργαζόταν στην ιαπωνική εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών NAMCO παρήγγειλε μια πίτσα. Έφαγε δύο κομμάτια και την άφησε στο τραπέζι απασχολημένος με τη δουλειά του. Ξαφνικά, το βλέμμα του στράφηκε προς την πίτσα και στο μυαλό του δημιουργήθηκε μια ιδέα. Θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που κεντρικός ήρωας θα ήταν ένα στρογγυλό κεφάλι με ένα τριγωνικό άνοιγμα σαν στόμα που θα καταβρόχθιζε ό,τι τροφές έβρισκε μπροστά του. Κι έτσι γεννήθηκε το βιντεοπαιχνίδι που έμελλε να γίνει το δημοφιλέστερο σε όλον τον κόσμο. Του έδωσε το όνομα «Pakkuman» που προερχόταν από την ιαπωνική έκφραση «paku-paku» και χρησιμοποιείται για να δείξει τον ήχο που κάνουμε όταν μασάμε.

Στα αγγλικά αποδόθηκε αρχικά ως «Puck Man», αλλά στο τέλος κατέληξαν στη γνωστή μορφή «Pac Man», γιατί φοβόντουσαν ότι αρκετοί για πλάκα θα άλλαζαν το γράμμα «P» σε «F», μετατρέποντάς το σε «Fuck-Man». Ο Ιγουατάνι με την «πίτσα» Ο Ιγουατάνι δεν είχε σπουδάσει προγραμματισμό ούτε είχε κάποια εξειδίκευση σε βιντεοπαιχνίδια και γραφικά. Ήταν εντελώς αυτοδίδακτος. Όμως κατάφερε να ολοκληρώσει τον σχεδιασμό του Pac Man και το παιχνίδι βγήκε στην αγορά τον Μάιο του 1980, μόλις 18 μήνες μετά την πρώτη «έμπνευση» του. Οι Ιάπωνες δεν περίμεναν ότι το παιχνίδι θα είχε ιδιαίτερη απήχηση. θεωρούσαν μάλιστα ότι η μεγάλη επιτυχία της χρονιάς θα ήταν το Rally-X, ένα βιντεοπαιχνίδι με αγώνες αυτοκινήτων. Πράγματι, οι πωλήσεις του «Pac Man» στην Ιαπωνία δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Η μεγάλη «έκρηξη» έγινε όταν το παιχνίδι βγήκε στην αμερικάνικη αγορά, όπου προκάλεσε πάταγο.

Μέσα σε μία δεκαετία, είχε ξεπεράσει σε πωλήσεις οποιοδήποτε άλλο βιντεοπαιχνίδι στον κόσμο και δεν υπήρχε έφηβος που δεν σπαταλούσε το χαρτζιλίκι στα ηλεκτρονικά, προσπαθώντας να περάσει στο επόμενο επίπεδο του παιχνιδιού. Υπολογίζεται ότι μέχρις το 1990 τα έσοδα στην Αμερική μόνο απ’ τα κέρματα που έριχναν στα ηλεκτρονικά ξεπερνούσε τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Ιγουατάνι με την "πίτσα"

Οι «εχθροί» του Pac Man

Ο Ιγουατάνι είχε σκεφτεί πολύ αναλυτικά πώς ήθελε να είναι οι εχθροί του Pac Man. Ήθελε κάθε ένα από τα τέσσερα φαντάσματα να έχει δική του προσωπικότητα και δικό του τρόπο επίθεσης. Το κόκκινο, ο «Blinky», κυνηγούσε απευθείας τον Pac Man χωρίς να σταματά πουθενά. Τα υπόλοιπα όμως, τα Inky, Pinky και Clyde, κινούνταν πιο τυχαία, αφήνοντας ένα περιθώριο στον παίχτη να κινηθεί μες στον λαβύρινθο. «Όταν ένας άνθρωπος δέχεται συνεχόμενα επίθεση, χάνει το κουράγιο του. Θα ήταν υπερβολικά αγχωτικό, αν τα φαντάσματα κυνηγούσαν τον Pac Man συνέχεια. Γι’ αυτό το σχεδίασα έτσι ώστε οι επιθέσεις τους να γίνονται σταδιακά. Θα επιτίθονταν και μετά θα υποχωρούσαν. Μου φαινόταν πιο φυσικό από τη συνεχή επίθεση», δήλωσε σε συνέντευξή του.

Το «ανίκητο» επίπεδο 256

Τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του Pac Man, οι πιο φανατικοί παίχτες διαμαρτύρονταν ότι όταν πια κατάφερναν να φτάσουν στο επίπεδο 256, μετά από δεκάδες ώρες προσπάθειας, το παιχνίδι κατέρρεε και τα γραφικά μπερδεύονταν. Η αιτία ήταν η χαμηλή χωρητικότητα της μνήμης που μπορούσε να υποστηρίζει δεδομένα μέχρι και το 255ο επίπεδο. Μετά από αυτό, το παιχνίδι ουσιαστικά σταματούσε. Ωστόσο, πολλοί προσπαθούσαν να παίξουν ακόμα και έτσι. Ο Μπίλι Μίτσελ, ένας απ’ τους κορυφαίους παίχτες Pac Man στον κόσμο που είχε φτάσει το υψηλότερο δυνατό σκορ των 3.333.360 πόντων, είχε βάλει στοίχημα ότι θα έδινε 100 χιλιάδες δολάρια σε όποιον περνούσε το επίπεδο. Δεν τα κατάφερε κανείς. Βέβαια αργότερα, όταν η τεχνολογία εξελίχθηκε και το πρόβλημα της μνήμης λύθηκε, το 256 εμφανιζόταν κανονικά και έτσι λύθηκε το ερώτημα του «τι γίνεται μετά»! Το παιχνίδι τελείωνε και ξεκινούσε απ’ την αρχή, απ’ το πρώτο επίπεδο. Η «χαλασμένη» οθόνη στο επίπεδο 256: Ο καλύτερος παίχτης για το 2015 είναι ο Ντέιβιντ Ρέις, ο οποίος έφτασε τους 3.333.360 πόντους μέσα σε τρεις ώρες, 28 λεπτά και 49 δευτερόλεπτα. Ο Μίτσελ, το 1999, το είχε καταφέρει σε έξι ώρες....

Πηγή: Pronews.gr

Η Φαντασία είναι η Πραγματικότητα του Νου.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Amstrad1981, fanny, DUser1

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • DUser1
  • Retro Maniac
  • Retro Maniac
Περισσότερα
20/12/2015 22:56 - 20/12/2015 22:58 #33776 από DUser1
Απαντήθηκε από DUser1 στο θέμα Pac Man [Pronews.gr]
Κοίτα που το Pronews.gr (πριν defencenet.gr) ... έχει και ρετραδες συντάκτες! :thumbup:

Tanno Ευχαριστούμε για την αναδημοσίευση!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Tanno
  • Το Άβαταρ του/της Tanno Συντάκτης θέματος
  • Retro Fan
  • Retro Fan
Περισσότερα
21/12/2015 11:42 #33783 από Tanno
Απαντήθηκε από Tanno στο θέμα Pac Man [Pronews.gr]
Συνηθίζω να διαβάζω διάφορα εκεί, αλλά η αντίληψη μου έπεσε πάνω σε αυτό που έκανε ιστορική αναδρομή για την ιστορία του παιχνιδιού αυτού. Εγώ δεν ήξερα για την ιστορία του. Σκέφτηκα να σας την μοιράσω. Χρειάστηκε να κάνω μία επιμέλεια το άρθρο για να διαβαστεί καλύτερα. :)

Η Φαντασία είναι η Πραγματικότητα του Νου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.206 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ

great retro computers and retro consoles companies logos