Topic-icon Sinclair QL basics.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
03/02/2013 11:51 #6691 από chriskgnr
Sinclair QL basics. δημιουργήθηκε από chriskgnr
Ξεκινωντας με τα "βασικα" για το QL, ιδου το memory map! :)



21st century breakdown...
Συνημμένα:
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": GeoAnas

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
03/02/2013 18:09 #6704 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.
εαν θελουμε να μαθουμε την ελευθερη μνημη του QL, μπορουμε να κανουμε τα εξης:
PRINT (PEEK_L(163856)-PEEK_L(163852)-1024)/1024 μας δινει την ελευθερη μνημη σε kilobytes.
ή αν εχουμε το Toolkit II, δινουμε την εντολη: PRINT FREE_MEM

για να μαθουμε τη συνολικη μνημη του μηχανηματος σε kilobytes, δινουμε την εντολη:
PRINT (PEEK_L(163872)/1024 - 128)
;)

21st century breakdown...
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": jsi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
21/02/2013 15:24 - 21/02/2013 15:28 #7434 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.
για οσους ανναρωτιουνται ποιες ειναι οι σειρές παραγωγής και τι σημαινουν οι σειριακοί αριθμοί στο κατω μερος του QL, στον πιιο κατω πινακα δινονται τα βασικα στοιχεία:




οπου IC33, IC34, ειναι οι θεσεις των Rom ic's του firmware στο motherboard του QL και μας περιγραφει το ειδος του chip και τη χωρητικότητά του.
D6, D7 κτλ τα δυο πρωτα διακριτικα του σειριακου αριθμου του QL, που ειναι της μορφης Dxx-xxxxxx και MASK ειναι η version του firmware! :)

21st century breakdown...
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • cybervet
  • Το Άβαταρ του/της cybervet
  • Retro User
  • Retro User
Περισσότερα
21/02/2013 16:44 #7435 από cybervet
Απαντήθηκε από cybervet στο θέμα Sinclair QL basics.
Νομιζω οτι στο D13-D14 ειχαμε JS.
Τασος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
21/02/2013 22:16 #7443 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.

cybervet έγραψε: Νομιζω οτι στο D13-D14 ειχαμε JS.
Τασος

Δεν εχεις αδικο! Το μονο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι το service manual του QL(γιατι απο εκει ειναι ο πινακας αυτος) , εκδοθηκε πριν την εμφανιση του JS firmware. :dry:

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
06/03/2013 20:07 #7761 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.
Για όσους εχουν μουσικες ανησυχίες, η SuperBASIC του QL δε βοηθάει και πολυ με τη μοναδική εντολή ελέγχου του ήχου που εχει, δηλαδη την εντολή BEEP x,y οπου x ειναι η διαρκεια(duration) του ήχου και y ο τόνος(pitch). Για όσους τελος παντων έχουν τα κεφια ν'ασχοληθούν, παρακάτω δινεται η αντιστοιχία(ει δυνατον) του τόνου(pitch) με κάθε νότα.

a 41
a# 38
b 36
c 33 (middle C)
c# 31
d 28
d# 26
e 24
f 22
f# 20
g 19
g# 17
a 15
a# 14
b 12
c 11
c# 10
d 9
d# 8
e 7
f 6
f# 5
g 4
g# 3

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
08/03/2013 11:20 - 08/03/2013 11:22 #7829 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.
Ρίχνοντας μια ματιά για την εντολη ΒΕΕΡ στο βιβλίο "QL SuperBASIC: the definitive handbook" της Jan Jones, δημιουργού της SuperBASIC για το QL, ( ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sincla...book%28Quanta%29.pdf ) , επεσα πανω σε μια εντολη, που απο την εποχη που ειχα QL, δεν γνωριζα καν την υπαρξή της! Και αυτη η εντολή ειναι η BEEPING. Απο περιεργεια στο πως μου ειχε διαφυγει της προσοχης αυτη η εντολή, έλεγξα το manual του QL και όντως υπαρχει αναφορά γι αυτην! Οπως περιγραφεται στο βιβλιο, η BEEPING ειναι μια function της SuperBASIC(εγω θα ελεγα παραμετρος), που επιστρεφει τη τιμη true(1) ή false(0), εαν τη συγκεκριμενη στιγμη ακουγεται ή οχι αντιστοιχα καποιος ήχος απο το μεγαφωνακι. Ετσι μπορεις, να ελεγξεις(κατα καποιο τροπο) τον ηχο του QL, ακόμα και την παρουσία ή μη ήχου(IF BEEPING, PRINT BEEPING κτλ).

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
08/03/2013 17:13 #7837 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.
αν και έλεγχος με την εντολή BEEPING μοιάζει εν μέρει "πρωτόγονος", η εντολή ΒΕΕΡ δεν συντασσεται μονο με 2 παραμέτρους, τη διαρκεια-duration και τόνο-pitch(που ειναι και οι ελαχιστες παραμετροι που απαιτουνται για τη παραγωγη ηχου), αλλα δεχεται ακομα 6 παραμέτρους!

BEEP [ duration, pitch
[,pitch_2, grad_x, grad_y
[, wrap
[, fuzzy
[, random ]]]]]

duration, specifies the duration of the sound in units of 72 microseconds. A duration of zero will run the sound until terminated by another BEEP command.
pitch, specifies the pitch of the sound.A pitch of 1 is high and 255 is low.
pitch_2, specifies an second pitch level between which the sound will 'bounce'
grad_x, defines the time interval between pitch steps.
grad_y, defines the size of each step, grad_x and grad_y control the rate at which the pitch bounces between levels.
wrap, will force the sound to wrap around the specified number of times. If wrap is equal to 15 the sound will wrap around forever.
fuzzy, defines the amount of fuzziness to be added to the sound.
random, defines the amount of randomness to be added to the sound.

η εντολή ΒΕΕΡ χωρις καμία παράμετρο, δεν θα βγάλει κανενα ήχο ή θα κανει το QL να σιγήσει εάν παιζει καποιον ήχο.

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • FarCry
  • Το Άβαταρ του/της FarCry
  • Retro Maniac
  • Retro Maniac
Περισσότερα
09/03/2013 15:19 - 09/03/2013 16:47 #7855 από FarCry
Απαντήθηκε από FarCry στο θέμα Sinclair QL basics.

chriskgnr έγραψε: η εντολή ΒΕΕΡ δεν συντασσεται μονο με 2 παραμέτρους, τη διαρκεια-duration και τόνο-pitch(που ειναι και οι ελαχιστες παραμετροι που απαιτουνται για τη παραγωγη ηχου), αλλα δεχεται ακομα 6 παραμέτρους!




o jim να τα δει αυτα που προσπαθουσε να παιξει με την beep στην εκθεση μονο με τις 2 βασικες παραμετρους και μια loopa! :lol:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
09/03/2013 16:25 #7864 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.

FarCry έγραψε: o jim που να τα δει αυτα που προσπαθουσε να παιξει με την beep στην εκθεση μονο με τις 2 βασικες παραμετρους και μια loopa! :lol:


ξέρω τι θα πει, "δεν υπάρχει QL!" :P :lol: :lol: :lol:

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • FarCry
  • Το Άβαταρ του/της FarCry
  • Retro Maniac
  • Retro Maniac
Περισσότερα
09/03/2013 16:49 #7870 από FarCry
Απαντήθηκε από FarCry στο θέμα Sinclair QL basics.

chriskgnr έγραψε: random, defines the amount of randomness to be added to the sound.



μηπως ξερεις αυτο πως παιζει? ειναι pseudorandom ή υπαρχει κανενας αισθητηρας σε κυκλωμα για true randomness?

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • zx_jim
  • Το Άβαταρ του/της zx_jim
  • Retro Expert
  • Retro Expert
  • R Tape loading error, 0:1
Περισσότερα
09/03/2013 17:49 #7878 από zx_jim
Απαντήθηκε από zx_jim στο θέμα Sinclair QL basics.
Ο jim δεν παίζει με την BEEP, γιατί έχει 128Κ και παίζει με την PLAY
που μπορεί να βγάλει μέχρι και νότα πιάνου! :P

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
09/03/2013 17:57 - 09/03/2013 17:57 #7882 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.

zx_jim έγραψε: Ο jim δεν παίζει με την BEEP, γιατί έχει 128Κ και παίζει με την PLAY
που μπορεί να βγάλει μέχρι και νότα πιάνου! :P


μετα απ'αυτό, το κουβαδάκι μας και σ'άλλη παραλία... :P :lol: :lol: :lol:

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • zx_jim
  • Το Άβαταρ του/της zx_jim
  • Retro Expert
  • Retro Expert
  • R Tape loading error, 0:1
Περισσότερα
09/03/2013 19:16 #7889 από zx_jim
Απαντήθηκε από zx_jim στο θέμα Sinclair QL basics.
Μα ο QL δεν έχει το τσιπ του ΖΧ128Κ, έχει beeper όπως ο ΖΧ48Κ!

Εχω ασχοληθεί με τη παραγωγή ήχου στα 8μπιτα,
για κρουστά καταλληλότερος ο C64,
για μελωδία τύπου midi ο ΖΧ128Κ,
μια κιθάρα και μικρόφωνο!
Φοβερή μπάντα φτιάχνεις, αλλά θέλει και ταλέντο που δεν διαθέτω.... :lol:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • chriskgnr
  • Το Άβαταρ του/της chriskgnr Συντάκτης θέματος
  • Retro Elite
  • Retro Elite
  • Well, i got one chance left in a nine live cat.
Περισσότερα
10/03/2013 13:33 #7901 από chriskgnr
Απαντήθηκε από chriskgnr στο θέμα Sinclair QL basics.

FarCry έγραψε:

chriskgnr έγραψε: random, defines the amount of randomness to be added to the sound.



μηπως ξερεις αυτο πως παιζει? ειναι pseudorandom ή υπαρχει κανενας αισθητηρας σε κυκλωμα για true randomness?

απ'οσο γνωρίζω, το QL δεν εχει καποιο hardware random number generator, οποτε μαλλον η κατασταση ειναι pseudorandom. Περα απ'αυτό, οι δυο μεταβλητες fuzzy και random, μοιαζουν πολύ "φλου" θα'λεγα από την περιγραφή τους. :dry:

21st century breakdown...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.574 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ

great retro computers and retro consoles companies logos