- Forum
- Διάφορα
- Ιστορία (υπολογιστών - software κτλ)
- Εταιρείες Software
- id Software : ο Θεμελιωτής των FPS και Doom Clones !!!
id Software : ο Θεμελιωτής των FPS και Doom Clones !!!
- arislab
-
Συντάκτης θέματος
- Elite Member
-
- Δημοσιεύσεις: 497
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 657
Οι δυο φίλοι προγραμματιστές οι οποίοι μέχρι το 1991 κατασκέυαζαν απλά arcade games για λογαριασμό της Softdisk (Εκδοτική Ηλεκτρονικών περιοδικών σε CD-Rom), την εγκαταλείπουν, και μαζί με τον graphics developer Άντριαν Κάρμακ και τον game designer Τομ Χολ ξεκινάνε την 1η Φεβρουαρίου του 1991 την εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών id Software. Πρώτο παιχνίδι της νεοσύστατης εταιρείας-ομάδας το Commander Keen.
Στην ανάπτυξη του παιχνιδιού καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η εμπειρία των δυο Τζόν που είχαν αποκτήσει πάνω τομέα προγραμματισμού του scrolling και των side scrollers games στο PC. Το Commander Keen εκτός απο επιτυχημένο game αποτέλεσε και την ιδέα δημιουργίας μιας «κεντρικής μηχανή ανάπτυξης παιχνιδιών». Μια ιδέα ή ακόμα καλύτερα μια τεχνολογία που υιοθέτησαν και άλλοι κατασκευαστες παιχνιδιών για την ανάπτυξη των δικών τους games.
Βασισμένη στην νέα αυτή τεχνολογία, η id Software αναπτύσσει το 1992 τον «Πατριάρχη των FPS» το Wolfenstein 3D. To Wolfenstein 3D δεν ήταν το πρώτο game «πρώτου προσώπου», αλλα ήταν εκείνο που συνετέλεσε στην εξέλιξη,το μέλλον και την μετέπειτα φιλοσοφία στα videogames. Πατέρας του Wolfenstein 3D, ο Τζον Κάρμακ κατάφερε με την αναπτυξή του σε ηλικία μόλις 22 χρονών, να μπει στην λίστα των «TOP 100 Πρωτοπόρων κάτω των 35 ετών του MIT».
Η κεντρική μηχανή πάνω στην οποία δημιουργήθηκε το παιχνίδι ήταν η Catacomb 3D και χρησιμοποιούσε την τεχνική του Texture Mapping, μια τεχνική που έδινε στον gamer την ψευδοτρισδιάστατη αισθηση του βάθους και της προοπτικής. Η ιδέα της ονομασίας της μηχανής προέκυψε απο το ίδιο το σενάριο του παιχνιδιού στο οποίο ένας Αμερικάνος στρατιώτης προσπαθεί ν’αποδράσει μέσα απο τις ναζιστικές κατακόμβες, έχοντας στην διάθεσή του μια ποικιλία όπλων για να αντιμετωπίσει τους Γερμανούς στρατιώτες που συναντάει στο πέρασμά του.
Το Wolfenstein 3D ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα της επιτυχίας της id Software καθως το διαχθέθηκαν οι επόμενες επιτυχίες το DOOM(1993) και Quake(1996).
To DOOM κυκλοφόρησε απο στις 10 Δεκεμβρίου 1993 και παρότι δημιούργησε αμφιλεγομενες απόψεις και μια gaming υποκουλτούρα, λόγω της βιαιότητας που περιείχε και απαγορεύτηκε σ’ ορισμένες χώρες, αποτέλεσε τίτλο-σταθμό και καθόρισε την βαση στα First Person Shooters games. Ήταν η εξέλιξη του Wolfenstein 3D, είχε και αυτό μια ψευδοτρισδιάστατη απεικόνιση όπως ο προκάτοχός του, με την διαφορά οτι η δράση ήταν πολύ πιο γρήγορη, η πολυπλοκότητα του ήταν αισθητή με κλειδιά, δαιδαλώδεις πίστες, καλύτερα power-ups και όπλα εκθειάζοντας περισσότερο τον arcade χαρακτήρα του παιχνιδιού.
Η κεντρική μηχανή του, η DOOM engine, εκμεταλευόταν τις πρώιμες 3D κάρτες γραφικών των PC παρότι το παιχνίδι σχεδιάστηκε πάνω στον υπολογιστή στου Στηβ Τζομπς, NeXT και μεταφέρθηκε στη συνέχεια στο DOS των PC. Βασικός σχεδαστής του, ο Τζον Ρομέρο, είσήγαγε με το παιχνίδι του, τους 2 βασικούς τύπους multiplayer gaming, τον Συνεργατικό (Cooperative) και τον ανταγωνιστικό (deathmatch).
To DOOM έγινε τεράστια εμπορική επιτυχια της id Software και εισήγαγε μια νέα φιλοσοφία στα videogames που ακολουθήσανε και αλλοι κατασκευαστες, την Doom-Clone FPS. Το 1997 η id Software «άνοιξε» των πηγαίο κώδικα της DOOM Engine (υπο την άδεια GPL) και έδωσε στο ευρύ κοινό την δυνατότητα να σχεδιαστούν νέες πίστες, modifications αλλα και να αναπτυχθούν νέα παιχνίδια απο τρίτους κατασκευαστές.
To DOOM ήταν κατα την ταπεινή μου άποψη ο θεμέλιος λίθος των σημερινών FPS αλλά και των e-sports FPS εφόσον gaming φιλοσοφία του ακολουθείται μέχρι σήμερα.
Η επιτυχία της id Software θα συνεχιστεί με την σειρά Quake που θα καθορίσει την εξέλιξη των καρτών γραφικών στο PC καθως θα είναι εξ’ολοκλήρου 3D game και λόγω των απαιτήσεων του στον χειρισμό και την κίνηση των τρισδιάστατων γραφικών θα αποτελέσει σημείο benchmark για τις κάρτες γραφικών επόμενης γενιάς. Άλλα games που θα φέρουν κέρδη στην id Software είναι οι γνωστες σειρές FPS Heretic και Hexen.
Η id Software απο το 2009 μέχρι και σήμερα υπάγεται στον όμιλο της Zenimax Media της γνωστής μας Bethesda Game Studios.
Ο λόγος συγγραφής του άρθρου είναι οτι εκτός του γεγονότος οτι η id Software συμπληρώνει 25 χρόνια πορείας στην gaming σκηνή, βρισκόμαστε λίγες ημέρες λίγο πριν την επίσημη κυκλοφορία του DOOM 4, συνέχειας του επικού game DOOM!
DOOM 4 !!!
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- DUser1
- Elite Member
-
- Δημοσιεύσεις: 491
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 905
Φοβερή η παρουσίαση σου για την θρυλική id Software
Το Wolfenstein 3D με είχε πορώσει περισσότερο εκείνη την εποχή.
Παιξτε το Wolfenstein 3D ONLINE!!!!
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- glaros
-
- Team RC
-
- Play it Loud
- Δημοσιεύσεις: 3466
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 3790
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Ντρέπομαι που το λέω, αλλά όταν είδα για πρώτη φορά το Wolfenstein 3D στο PC ενός φίλου, άρχισε να μην με χωράει ο τόπος με την Α500 Plus που είχα εκείνη την εποχή. :blush:
" Έχω σε 46άρα κασέτα όλα τα τραγούδια των Metallica! "
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- VincentGR
-
- Platinum Member
-
- To blit, or not to blit?
alex76gr έγραψε: Ωραίο αφιέρωμα!
Ντρέπομαι που το λέω, αλλά όταν είδα για πρώτη φορά το Wolfenstein 3D στο PC ενός φίλου, άρχισε να μην με χωράει ο τόπος με την Α500 Plus που είχα εκείνη την εποχή. :blush:
loaderror.eu/
partsfromthepast.blogspot.gr/ (A1200 Black Project)
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Fotis_KFOR
-
- Site Owner / Admin
-
- PC / Sinclair ZX Spectrum+3
Αθάνατη η id software με όλα αυτά που μας έχει προσφέρει!
alex76gr έγραψε: Ωραίο αφιέρωμα!
Ντρέπομαι που το λέω, αλλά όταν είδα για πρώτη φορά το Wolfenstein 3D στο PC ενός φίλου, άρχισε να μην με χωράει ο τόπος με την Α500 Plus που είχα εκείνη την εποχή. :blush:
Έτσι Αλέξη, να είσαι ειλικρινής και άσε τους άλλους να λένε
My Collection / Projects / Various :
Computers , Consoles-Pongs , Various , Not-working , Handhelds-Tabletops , Intel p4004 (First CPU) , Old Hardware Parts , Magazines ,
Retro Computer Project , M.A.M.E. Cabinets , My Retro Computers & Consoles Room
UP THE IRONS!!! - My Iron Maiden Collection
My Wish List : www.retrocomputers.gr/collection/my-wish-list ;)
KEEP RETRO
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- arislab
-
Συντάκτης θέματος
- Elite Member
-
- Δημοσιεύσεις: 497
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 657
@Circleage : Σ'ευχαριστώ Βάγγο!!!
@Alex76gr : Σ' έυχαριστώ Alex!!!
..αυτό προς απάντηση και στον Μήτσο (VincentGR), γι'αυτο που σου έγραψε!
..καλά, Δημήτρη (VincentGR) δεν υπάρχεις!!!
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- VincentGR
-
- Platinum Member
-
- To blit, or not to blit?
loaderror.eu/
partsfromthepast.blogspot.gr/ (A1200 Black Project)
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- George80s
-
- Junior Member
-
- May the Force B with U
- Δημοσιεύσεις: 49
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 132
Μπράβο Άρη, πολύ ωραία η αναδρομή στις ρίζες των FPS, επί της ευκαιρίας της επέτειου της ιστορικής Id. Το μόνο που θα ήθελα να προσθέσω, από την προσωπική μου ενασχόληση, αν και είχα λιώσει στα Doom, Blake Stone, Duke 3d και Quake αυτό που μου έμεινε περισσότερο στη σκέψη και πάντα ήθελα να ξαναγυρίζω, τουλάχιστο όσον αφορά την γενιά των ψευδο-τρισδιάστατων είναι το Blood... ίσως η ατμόσφαιρα, ίσως οι τοποθεσίες....είχε μια ιδιαίτερη κουλτούρα (το ξέρω δεν ανήκει στην ΙD, μη βαράτε).
χαχαχα μη μου πείτε όμως πως δεν σας θυμίζει κάτι...
MARAMAX INFIRMOX
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
@Fotis
Αμάρτησα για την Amiga!
@arislab
Καλό ήταν το Robocop 3 αλλά κάποιος ξέχασε να του βάλει textures!
@George80s
Τι παιχνιδάρα ήταν το Blood!
" Έχω σε 46άρα κασέτα όλα τα τραγούδια των Metallica! "
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- arislab
-
Συντάκτης θέματος
- Elite Member
-
- Δημοσιεύσεις: 497
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 657
alex76gr έγραψε: @arislab
Καλό ήταν το Robocop 3 αλλά κάποιος ξέχασε να του βάλει textures!
..όπως έχει ειπωθεί στο review του... "είναι το παιχνίδι που το 3D υπηρετεί το 3D !!"
@ VincentGR : Ψωνάρα!
@George80s : Σ'ευχαριστώ Γιώργο!!
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- chdlee
-
- Team RC
-
- Δημοσιεύσεις: 1473
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 1923
Εκείνη την εποχή, δεν είχα καμία επαφή με παιχνίδια σε pc, αφού εκτός από τον Commodore 64 δεν είχα άλλο μηχάνημα!
Το 1999 αποκτήσαμε με τον αδελφό μου το Playstation, όπου σε αυτό έχω παίξει το Quake II.
Αργότερα, όταν απέκτησα το Altec PC, έπαιξα το Return To Castle Wolfenstein.
Και τα δύο παιχνίδια είναι απίθανα και άνετα παιζονται ακόμη και σήμερα!
80s resurrection
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- geo1977
-
- Elite Member
-
- Δημοσιεύσεις: 313
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 129
μου θυμισες οτι εκανα κοπάνα απο την σχολή για κανά 2 ημέρες για να παίξω το Doom 2 και θυμάμαι οτι δεν
κοιμήθηκα αυτά τα 2 βράδια παίζοντας πορωμένος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vovolas
-
- Retro Elite
-
- tha vapsoume?
- Δημοσιεύσεις: 2262
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 1131
"Knowing is not enough we must apply
Willing is not enough we must do."
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Brandon
-
- Elite Member
-
- Δημοσιεύσεις: 348
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 67
Why...???Why Harry McDowel???
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Forum
- Διάφορα
- Ιστορία (υπολογιστών - software κτλ)
- Εταιρείες Software
- id Software : ο Θεμελιωτής των FPS και Doom Clones !!!
