Mariusz "mariuszw" Wojcieszek Atari 8bit Ports μεσω C64 (και ενα μεσω ΖΧ )

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
01/02/2016 01:32 - 01/02/2016 20:38 #34679 από Nemo


Οι Πολωνοι ειναι ιδιαιτερα γνωστοι για την αδυναμια τους στους 8 bitους Atari , κατι που ειναι εμφανες απο το ποσο δραστηριοι ειναι στα
δρωμενα στην Demoscene των 8bitων Atari.

Αναμφιβολα το παραπανω ισχυρισμο επιβεβαιωνει οσο λιγοι ο Mariusz "mariuszw" Wojcieszek.
Ο οποιος αν και παλιαοτερα εκανε αισθητη την παρουσια ως Mame contributor
github.com/mamedev/mame/commits/master?author=mariuszw1

συνειδητοποιησε οτι "οι πρωτες αγαπες ειναι παντοτινες""

it was middle of 1980’s and it was my friend’s Atari 800XL. I started with playing River Raid, Bruce Lee, Montezuma’s Revenge, Quasimodo, Goonies.
Later, when my parents finally agreed to buy me a computer, I got an Atari 800XE and started some programming. This was the beginning of my professional career as a software engineer.


και ετσι

After 20 years since I last coded anything on 8bit Atari, I decided to try again to play with some 6502 assembly.


Αποτελεσμα της "πληρους επαναφορας" ηταν αρχικα να μεταφερθουν πληρως ή σε σχεδον πληρως με καποιες μικροατελειες μεσα σε λιγους μηνες πεντε -ναι πεντε- ολα ενα κι ενα απο πολυ καλα εως classics - games απο
τον ομογαλακτο(6502) μακρινο ξαδελφο των 8bitων Αtari , τον Commodore 64 .

Τα οποια C64 παιχινδια για να διευκολυνουν στην μεταφορα τους θα πρεπει να τηρουσαν συγκεκριμμενες προυποθεσεις
α) ισομετρικό παιχνίδι
β)που χρησιμοποιεί soft sprites

αρχικα τουλαχιστον για τα 3 πρωτα games αν και το β) ισχυει για ολα

To αποτελεσμα εντυπωσιακο ξεκινωντας με το



- THE GREAT ESCAPE (Denton Designs)







(οπου ο Mariuszw ειχε την συνδρομη των Jose Pereira (εγχρωμες σκηνες) , Filippo "Philsan" Santellocco & Christian "irgendwer" Krüger (intro) , Andreas "Charlie Chaplin" Koch (μειωση του μεγεθους μεσω του Code3 Cruncher)



D/load link
atariage.com/forums/index.php?app=core&m...ach&attach_id=398171

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/239167-new-game-great-escape/



Ακολουθησε το
- "πολυ" Fairlight: A Prelude (Edge) WIP


For now, it works only with the joystick, so that (the protagonist) to walk and fight the guards, but still can not take or use items, etc


To οποιο και τον δυσκολεψε πιο πολυ απο ολα γιατι οπως ειπε σε συνεντευξη
ηταν ξεπατικουρα-μεταφορα γραμμη προς γραμμη απο τον Z80 κωδικα

D/load link
atariage.com/forums/index.php?app=core&m...ach&attach_id=402654

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/240892-new-game-port-fairlight/

-το Bobby Bearing(The Edge) WIP


WIP version with some issues (for example incorrect graphics in first screen of the game) as well as missing optimizations, no music but at this moment game is fully playable.



D/load link
mega.nz/#!XtlSiQzI!ncHb4dkZ2AhIoOW1TMn2pRbcWv2h7BzW7W40jK-1R_M

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/241972-new-game-port-bobby-bearing/

- το 3D game Total Eclipse (Ιncentive Software)




Requires 64KB RAM

ενω μελλοντικα

The other Freescape games (Driller, Darkside, Castle Master, etc.) will be also possible to port to Atari



D/load link
atariage.com/forums/index.php?app=core&m...ach&attach_id=414316

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/243508-new-ata...t-wip-total-eclipse/

και τελος ενα 2D action
- Saboteur (Durell ) WIP







το πιο ευκολο και γρηγορο στην μεταφορα του (2 απογευματα συμφωνα με τον Mariusz)
Εκτος του Mariuszw συνεβαλαν "Code:Tezz /Intro art: Ooz/Music: Miker"
ενω

Memory required: 64kb



D/load link
atariage.com/forums/index.php?app=core&m...ach&attach_id=428095

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/245646-new-ata...t-port-wip-saboteur/









και δεν τελειωσε εδω αλλα εβαλε ακομα ψηλοτερα τον πηχυ μεταφεροντας το επομενο
εκτο παιχνιδι απο το Spectrum

-To Pentagram (Ultimate)



Game was ported from Spectrum. For the purpose of porting, I have developed simple static recompiler which takes Spectrum Z80 code and produces equivalent 6502 code. Created code is slow and unoptimized, but it is mostly working correctly. Recompiler is not designed to produce 100% correct 6502 code, but instead it can detect several situations which require manual intervention, like A register being read by Z80 instruction and not set by previous instruction. Also, I have developed a tool to verify correctness of the code. It runs both Spectrum and Atari versions in parallel using Z80 and 6502 emulators and compares memory accesses (read and writes) of both versions and reports differences. It skips all opcode reads (as these are obviously different) and for memory reads it checks if given address from Z80 version is properly mapped to 6502 version.

Game is slower at this moment as Spectrum version, but it is almost not optimized, so this is expected at this point. Hopefully it can be brought to better speeds later. Game is also not much tested, so there may be some gameplay issues.


To οποιο Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek το οποιο ειναι ακομα W.I.P ,
ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate πιθανοτατα το Gunfright .

D/load link : Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/247323-new-game-port-wip-pentagram/


Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port

οπως και τα

For those interested in development, I included source code:
- pg_disassembly.txt :
Pentagram disassembly found here: retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/
- z80.asm : defines and routines used by Z80 recompiler
- spectrum.asm : defines and routines used to emulate Spectrum I/O on Atari (at this moment screen, keyboard, joystick and buzzer are emulated, colours are not)
- pentagram_atari.asm : Atari 6502 code of Pentagram
- pg.asm : main asm file, assemble it with MADS to create game executable



και να σημειωσουμε οτι
- δεν εχει καποιον Atari 8-bit computer και χρησιμοποιει
ως υποκαταστατο για το Atari development τον εξομοιωτη Altirra

- ενω ολα τα παραπανω τα εχει κανει πανω-κατω σε ενα εξαμηνο !!!!!!!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR, GeoAnas, chdlee, Amstrad1981, Pluto63, fanny, DUser1, sly*m

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Fotis_KFOR
  • Το Άβαταρ του/της Fotis_KFOR
  • Site Owner / Admin
  • Site Owner / Admin
  • PC / Sinclair ZX Spectrum+3
Περισσότερα
01/02/2016 09:08 #34681 από Fotis_KFOR
Πολύ καλοί οι Πολωνοί όντως, όλα αυτά θέλουν μεράκι και αγάπη προς το αντικείμενο. :)

thanks Nemo :cheer:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • sly*m
  • Το Άβαταρ του/της sly*m
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
01/02/2016 13:15 #34684 από sly*m

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
07/02/2016 22:39 - 07/02/2016 22:42 #34829 από Nemo

"The game requires 64K of RAM and comes with stereo sound."

"Compared with the draft , I fixed the speed of the game and now is synchronized, so that should not go too fast. In addition, some code has been optimized so you should be faster in those parts where it had been slowed"


Η τελικη εκδοση του Bobby Bearing (Atari 8bit)

D/load >>> Bobby Bearing (Atari)
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR, chdlee, sly*m

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
04/05/2016 21:27 #36103 από Nemo

Nemo έγραψε: και δεν τελειωσε εδω αλλα εβαλε ακομα ψηλοτερα τον πηχυ μεταφεροντας το επομενο
εκτο παιχνιδι απο το Spectrum

-To Pentagram (Ultimate)



Game was ported from Spectrum. For the purpose of porting, I have developed simple static recompiler which takes Spectrum Z80 code and produces equivalent 6502 code. Created code is slow and unoptimized, but it is mostly working correctly. Recompiler is not designed to produce 100% correct 6502 code, but instead it can detect several situations which require manual intervention, like A register being read by Z80 instruction and not set by previous instruction. Also, I have developed a tool to verify correctness of the code. It runs both Spectrum and Atari versions in parallel using Z80 and 6502 emulators and compares memory accesses (read and writes) of both versions and reports differences. It skips all opcode reads (as these are obviously different) and for memory reads it checks if given address from Z80 version is properly mapped to 6502 version.

Game is slower at this moment as Spectrum version, but it is almost not optimized, so this is expected at this point. Hopefully it can be brought to better speeds later. Game is also not much tested, so there may be some gameplay issues.


To οποιο Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek το οποιο ειναι ακομα W.I.P ,
ενω εχει αφησει να εννοηθει οτι θα ακολουθησει ενα ακομα παιχνιδι που βασιζονταν στην περιφημη "Filmation" της Ultimate πιθανοτατα το Gunfright .

D/load link : Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread
atariage.com/forums/topic/247323-new-game-port-wip-pentagram/


Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port






O Mariusz "Mariusz" Wojcieszek εκανε διαθεσιμη το περασμενο Σαβ/κο την τελικη εκδοση του παιχνιδιου η οποια εντωμεταξυ εχει γινει ταχυτερη ,ενω εμπεριεχει trainer , μουσική (by Michal "Miker" Szpilowski) ,loading screen/επιχρωματισμος γραφικων (by Jose Pereira) και προαπαιτει 8bito Atari με 64ΚΒ μνημη ,ενω ειναι διαθεσιμος και ο πηγαιος κωδικας (τον οποιο btw αξιοποιησαν ηδη οι c64mmorαδες).

D/load >>> Pentagram (Atari 8bit) final release

>>> Atariage Forums thread
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR, GeoAnas, chdlee, sly*m

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
30/12/2016 17:37 - 30/12/2016 17:44 #38270 από Nemo

Nemo έγραψε: Ακολουθησε το
- "πολυ" Fairlight: A Prelude (Edge) WIP

For now, it works only with the joystick, so that (the protagonist) to walk and fight the guards, but still can not take or use items, etc




"... Fairlight for Atari 8-bit, isometric arcade adventure from Bo Jangeborg, released in 1985 for ZX Spectrum and later in 1986 for C64 and Amstrad CPC. Atari version has been ported from C64, fixing major weak point of C64 version - slowness.

Game requires 64KB RAM, works on both PAL and NTSC machines, as well as CPU-upgraded Ataris.

Music for both game and intro has been prepared by Wieczór. Music supports stereo Pokey, but works correctly on mono Pokey as well. Atari graphics (loading, title and credits screens) have been prepared by Jose Pereira.

Game has built-in trainer: just press T on start screen.

I am also releasing full source code with all assets. Please refer to readme.txt for the detailed description how to build the game. Game itself is built on top of binary image of C64 version, with patches for input (joystick and keyboard), graphics and sound routines. For graphics I am using C64 bitmap-like mode with 256 pixels wide screen. With this layout, I had only to replace one routines which calculates screen address for given x and y coordinates to make video work. There are also several optimizations implemented.

Merry Christmas and enjoy new game!"



... και η τελική έκδοση του Fairlight

D/load >>> Fairlight: A Prelude (Atari 8-bit/64KB)


Σχετικό Αtariage forum thread >>> atariage.com/forums/topic/260315-fairlight-released/



Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
03/05/2017 22:19 #39177 από Nemo




Kαι η τελική 1.1 έκδοση του Gunfright για τα Atari 8bit από τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek (με την συνδρομή των Jose Pereira στα γραφικά και του Commodor-ά Saul Cross στον ηχητικό τομέα).



Προαπαιτεί 64kb ,δουλεύει σε PAL και NTSC υποστηρίζει Ataris CPU-upgrades ,ενώ εμπεριέχει trainer για τους πιο βιαστικούς(/φυγόπονους).

D/load >>> Gunfright - Final 1.1 version (Atari 8bit 64kb)

>>> Gunfright - Final version (Atari 8bit ) Source code

Σχετικό >>> Αtariage forum thread





Υ.Γ.

H τελική έκδοση μπορεί άργησε αρκετά σε σχέση με την preview -~9 μήνες- και "ταλαιπώρησε" τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek

with Gunfright I have very annoying problem that code used cmp/rol instructions and I forgot that carry flag has inverted polarity between Z80 and 6502 for comparison/subtraction. Then you need to optimize code size - automatic translation create code 2x as big, and since original code had ~14KB, translated code used whole ram leaving no space for Atari specific code. Last, but not least, you need to optimize the game - with Gunfright it was a quite a lots of work, as they optimized every piece of code which did rendering, erasing and copying to achieve good performance, and I had to do the same for 6502 (just compare speed of preview version posted last year with speed of final release)


αλλά αυτό

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.


προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR, sly*m

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
19/07/2017 17:59 - 19/07/2017 17:59 #39876 από Nemo

Nemo έγραψε:

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.


προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)[/color]




Tελικά απ ότι φαίνεται αντί για Z80 to 6502 conversion (και το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman)

θα έχουμε μεταφορά από τον C64




Mariusz Wojcieszek - code
Jos Pereira - graphics

Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR, DUser1

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
14/12/2017 18:57 - 14/12/2017 18:58 #40896 από Nemo

Nemo έγραψε:

Nemo έγραψε:

. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.


προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .

("Λέγεται" ότι το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman είναι στα μελλοντικά σχεδιά αλλά άμεσα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό μη ισομετρικό....)[/color]




Tελικά απ ότι φαίνεται αντί για Z80 to 6502 conversion (και το ισομετρικό Batman της Ocean/John Ritman)

θα έχουμε μεταφορά από τον C64




Mariusz Wojcieszek - code
Jose Pereira - graphics





To νέο Atari 8bit Port χτύπημα του Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
-με τον José Pereira στα graphics-
είναι όπως προαναγγέλθηκε μέσω screenshots το Skool Daze.
Ως βάση για την μεταφορά χρησιμοποιήθηκε η C64 version
εκτός από τα background graphics που χρησιμοποιήθηκαν αυτά της ZX Spectrum version.

Ως είθισται/όπως και τα προηγούμενα port
-προαπαιτεί 64KB of RAM
-είναι διαθέσιμο για PAL & NTSC .

D/Load >>> Skool Daze (Atari 8 bit) 64KB of RAM
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
31/12/2017 17:29 #41019 από Nemo
Η πρωτοχρονιάτικη έκπληξη -Atari 8bit Port του Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
-με την συνδρομή του Terrence "Tezz" Derby -την οποία

"Both Mariusz and I have worked on the game for the past few months, preparing for this release by the end of 2017. A considerable amount of time has been spent rewriting the sprite / screen engine for a significant increase in game performance compared to the other platforms ", highlights Derby.

και ετοίμαζαν επιμελώς στοχεύοντας στο να την κανουν διαθέσιμη στην αλλαγή του χρόνου ,είναι το Jack the Nipper (Gremlin Graphics, 1986).

Ως βάση για την μεταφορά χρησιμοποιήθηκε η Spectrum version
εκτός από τα music/sound effects που χρησιμοποιήθηκαν αυτά της Amstrad CPC version.

Oπως και τα προηγούμενα port
-προαπαιτεί 64KB of RAM
-είναι διαθέσιμο για PAL & NTSC .

Ενώ θα υπάρξει και extra version για τους κατόχους 128 Kb RAM, την οποία θα εκμεταλύεται γαι να cachάρει τα pre-displaced / reflected sprites με ανάλογα κέρδη στην ταχύτητα του παιχνιδιού.

D/Load >>> Jack the nipper (Atari 8 bit/ 64KB0

>>> Σχετικό Αtariage forum thread

Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR, DUser1, sly*m

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
06/01/2018 17:27 - 06/01/2018 17:28 #41062 από Nemo

Nemo έγραψε: Ενώ θα υπάρξει και extra version για τους κατόχους 128 Kb RAM, την οποία θα εκμεταλύεται γαι να cachάρει τα pre-displaced / reflected sprites με ανάλογα κέρδη στην ταχύτητα του παιχνιδιού.



The single executable works on both 64KB and 128KB+ systems. When 128KB+ RAM is not detected, the game behaves exactly like previous release. When 128KB+ RAM is detected however, sprite rendering routines now call the sprite cache manager. Cache manager creates a preshifted/mirrored copy of the sprite and returns it for sprite rendering providing an increase in performance. Scenes that had multiple sprites at the maximum size and height are now in keeping with the rest of the game performing without the slight slowdown in the 64K version. I've added a small indication on the bottom of the title screen to confirm when 128kb+ has been detected. Thanks to Mariusz for the work implementing the cache manager. Whilst preparing this final release, I have now also animated the overlay on the title screen to go with the animated "JACK THE NIPPER" text, it was a bit lame having a static overlay there in the previous release


D/Load >>> Jack the Nipper 1.1 (Atari 8bit 64/128KB )
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Nemo
  • Το Άβαταρ του/της Nemo Συντάκτης θέματος
  • Elite Member
  • Elite Member
Περισσότερα
20/01/2018 16:42 - 20/01/2018 16:44 #41130 από Nemo

Knight Lore is still in play... 
...
The plan is for Mariusz to do the Z80 to 6502 Knight Lore conversion .....
...
I can't give a time scale yet as Mariusz is busy on other Atari projects but there is a lot of determination to get it done
....


Το οποίο σημαίνει ότι και η μεταφορά Knight Lore είναι δρομολογημένη και για τα 8bit Atarακια (64Κ) κι όχι μόνο
αφού κι άλλα ακόμη >>> ATARI ports "ψήνονται" επίσης .
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Fotis_KFOR

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.399 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ

great retro computers and retro consoles companies logos